Dessa obegripliga kvinnor

Dennis Danielsson, som tydligen är ”raggningsexpert”, har skrivit en krönika hos Nyheter24. Den handlar om att när tjejer säger att de inte vill ha sex så vill de i själva verket ha sex. Den har vi inte hört förr eller så.


Mitt favoritcitat är det här: ”Alla som hållit på med game och raggning vet att om tjejen säger detta innan du ens nämnt sex eller gjort något som syftar på att du skulle vilja ha sex med henne så är det ett tecken på att hon vill ha sex med dig.”


Nu är jag ju inte raggningsexpert eller så, men jag tvivlar lite på att särskilt många personer är helt omedvetna om att någon vill ha sex med dem innan det sägs rakt ut. Fan, om du befinner dig på krogen och en främmande person tar initiativ till att prata med dig så är det i sig ett ganska tydligt tecken på att de vill ligga med dig.


Jag blir så trött på alla självutnämnda experter som försöker sälja in tanken om att män och kvinnor är fundamentalt olika och att man behöver en tidning som tolk för att kunna kommunicera med någon av ett annat kön.
Här är en idé: Om någon säger att de inte tänker ha sex med dig, säg ”okej” och utgå från att ni inte kommer ha sex. Utgå inte från att det är något killar/tjejer säger när de menar något helt annat eftersom killar/tjejer är helt obegripliga. Är du gammal nog att ha sex så är du gammal nog för att lista ut att människor är individer och inte kommer med en bruksanvisning, även om de tillhör ett annat kön än ditt eget.


Kommentarer
Angelika Ewenson

Helt rätt! Själv är jag en ganska okomplicerad kvinna tycker jag - jag säger en sak OCH menar just det jag säger!

2012-01-11 @ 20:42:11
URL: http://avewenson.wordpress.com
Alice

Angelika: Samma här. Jag köper inte riktigt att särskilt många kvinnor tycker att ett bra sätt att förmedla vad de tycker är att säga raka motsatsen till det.

2012-01-11 @ 22:25:49
URL: http://theolddays.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0