Hanna Widersted

Hanna Widersted har tydligen berättat att hon spenderat de senaste tio månaderna med ett konstprojket och bara spelat en karaktär. Okej. Varför då, kan man undra?
 
 
"Dessa tjejer är dagens ideal. Vår framtid, och den skrämmer mig.

Istället för att göra en egen blogg fylld av hat och långa poster om hur tragiskt detta är, bestämde jag mig för att bli en av dem.
 Jag förvandlades över ett videoinlägg till en fiktionär karaktär, som var allt som jag själv inte var. Jag ville förstå…"
- Hanna Widersteds egen förklaring
 
 
Och alltså, jag blir mest irriterad. Till en början, är tjejerna hon snackar om verkligen dagens ideal? Jag menar, hon skriver själv att hon blivit utsatt för dödshot. Det finns Facebookgrupper dedikerade till att hata diverse bloggerskor av slaget hon pratar om. Möjligt att det finns de som ser upp till de här kvinnorna, men det finns också mängder av folk som ser ner på, hånar och hatar dem.
 
 
Men, hur som helst, vad exakt tänker sig Widersted uppnås genom att bli en av dessa bloggerskor? Vad ville hon belysa? Har hon kommit fram till något? Hur är det här en kritik av fenomenet? Varför behövs en kritik av fenomenet?
 
 
Hela hennes förklaring av projektet låter mest som ett random inlägg som hackar på dessa tjejer av de gamla vanliga anledningarna - att de är ytliga, egotrippade, vulgära och så vidare. Inget nytt under solen, direkt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0