Men varför har du urringade kläder om du inte vill att folk ska stirra på dina bröst?

Jag tycker att det är lite roligt att så mycket folk verkar anta att Lady Dahmer vill provocera med sina orakade armhålor. Jag brukar ta bort håret under mina armar rätt stor del av tiden, men mina armhålor är håriga rätt ofta också. Bland de vanligaste anledningarna till det finns följande:

* Jag har inte orkat ta bort håret.

* Jag har inte haft tillgång till rakhyvel/vax/annat hjälpmedel för att avlägsna hår.

* Min hud är irriterad och skulle bli ännu mer irriterad av att jag tog bort hår från den.

 

När jag har hår under armarna så går jag inte omkring i långärmade tröjor hela tiden eller med armarna pressade längs sidorna. Jag klär mig och rör mig som vanligt, med följden att mina armhålor går att se ibland. Är det ett provocerande beteende? Jag tycker inte det.

 

Det hela påminner mig lite om folk som undrar varför en del kvinnor bär urringade tröjor om de inte vill att män ska stirra på deras bröst. Jag personligen brukar bära urringade kläderna för att jag tycker de i helhet är snygga och bekväma, inte för att de är just urringade.

 

Det är ganska märkligt att anta att det faktum att någons kroppsdel är synlig innebär att de vill att kroppsdelen i fråga ska uppmärksammas. Ett rimligare antagande är att personen i fråga inte är så pass angelägen om att kroppsdelen inte ska uppmärksammas att de valt att dölja den. I grund och botten känns det bara som att folk inte vill ta ansvar för sina egna reaktioner och istället insisterar på att det var reaktionen personen som de reagerar på var ute efter.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0