Om att glömma bort måltider

Elin Astrid skrev om vilka personer hon har fördomar emot. Jag är lite sämre och skriver inte en lång lista, istället tänkte jag bara ta upp en grupp: Personer som brukar glömma att äta.

 

Relevant här är att jag passar rätt väl in på den stereotypa bilden av en tjock person, bortsett från att jag inte är tjock. Jag är någorlunda inaktiv och jag gillar verkligen mat. Jag gillar att laga mat, jag gillar att äta mat och jag gillar dessutom att prata om mat. Mat är fantastiskt! Det smakar gott, det ger mig energi och det håller mig vid liv! Fattar ni hur praktiskt och häftigt det är? Så jag antar att folk som brukar glömma att äta inte riktigt fattat grejen med mat och äter tråkig och smaklös mat. Mat som de inte känner något engagemang inför eller upplever någon glädje i att äta. Jag tänker mig att de ser det mer som en uppgift, i stil med att städa eller betala räkningar. För om de uppskattade mat som generellt koncept och ätande av den som upplevelse lika mycket som jag gör så skulle de väl inte glömma bort att äta den?

 

Kanske har de bara intressantare liv än jag har.



Kommentarer
Sanna

jag förstår precis vad du menar. hur kan man se mat på det viset? xD

2011-10-01 @ 00:32:33
URL: http://smartasanna.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0