Jag orkar inte blogga så jag kommenterar andra blogginlägg istället

Jag har en skolintensiv vecka och har inte riktigt ork att komma på något vettigt att skriva om. Så jag länkar till saker som andra människor skrivit istället.

 

Holly Pervocracy har skrivit om relationer och om att fatta aktiva och medvetna beslut kring dem. Jag gillar att hon belyser att även personer som lever inom relationsnormer kan, och bör, diskutera och analysera sina relationer och vad som sker inom dem.

 

Happy Happy Fatgirl har skrivit om en ny reklam från Jack & Jones. Den är dum, osmaklig och sexistisk. I ännu större utsträckning än den reklam från dem som tidigare uppmärksammats för att vara just det. Jag misstänker att Jack & Jones kommit fram till att det är billigare för dem att göra upprörande reklamfilmer, lägga ut dem på youtube och räkna med att upprörda internetanvändare kommer sprida dem än att betala för motsvarande tv-reklam.

Lady Dahmer har skrivit om att det faktiskt inte är sådär jättefestligt att leva på ekonomisk bistånd. Kommentarsfältet har tyvärr spårat ut till att tjafsa om huruvida det är svårt att leva på ca. 3000 kronor eller inte. Jag tror ändå att de flesta som får ekonomiskt bistånd tycker att det är rätt jobbigt att inte någon ekonomisk trygghet och att sakna möjlighet att förbereda sig på oväntade utgifter. Helt oberoende av huruvida 3000 efter hyra och el går att leva på eller inte.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0