Första advent

Idag är det ju första advent och det får väl betraktas som startskottet för att komma i julstämning. Visst, jag har druckit glögg sen början av november, men nu slipper jag skämmas!

 

Jag brukar inte vara så peppad på julfirande, men i år känner jag mig väldigt engagerad. Jag vill baka mängder av julrelaterade bakverk, dricka glögg (den här alkoholfria är rätt fantastisk) och se julavsnitt av tv-serier. Jag vill pröva det här glöggreceptet från Linnnéas skafferi.

 

Håller jag på att bli en sån där person som julpyntar i augusti och köper nästa års julklappar under mellandagsrean?

 

 



Kommentarer
elsa

ja. du håller på att bli en sådan person.



Jag är massivt bitter och ska jobba på jul, trodde aldrig aldrig att det skulle hända. trodde jag skulle vara en av de perosner soma ldrig behövde deala med det här, icke.



Men julkaländern tror jag på, tjvarnas jul :) åh är peppad, ska dricka glögg och äta pepparkakor till frukost hela december som hämd för min stulna julafton :(

2011-11-28 @ 21:56:36
URL: http://irregulargalaxies.blogspot.com/
Alice

Elsa: Jag tror också det. Fast med lite tur har jag bara kommit över den där rebelliska avigheten man känner mot familjehögtider och mys och traditioner som tonåring.

2011-11-28 @ 22:43:19
URL: http://theolddays.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0