Summer days drifting away

Satan vad varmt det är, alltså. Jag ser tillbaka på tiden då jag bodde i bostäder som faktiskt höll sig under bastunivå på sommaren och blir arg på mitt dåvarande själv för att jag aldrig fattade hur skönt det var. Här är fem saker som gör värmen något mer uthärdlig:

 

 

 

1. Jordgubbar

Jordgubbar (eller andra bär) gör inte att det blir svalare. Men det påminner dig om att sommaren faktiskt har fina sidor också.

 

2. Svala kläder

Tack vem som nu gjorde långklänningen modern i år! Det är ett fantastiskt plagg för att hålla sig någorlunda sval. Se till att den inte är för snäv bara, klänningar som begränsar ens möjlighet att gå är ingen hit. Vill man inte bära klänning så antar jag att riktigt vida byxor i ett svalt tyg uppnår ungefär samma sak.

 

3. Böcker

Om du i likhet med mig har en lägenhet som är varmare än det är utomhus från tolvtiden så är det en god idé att helt enkelt gå därifrån. Bibliotek, caféer, parker och balkonger är exempel på platser där du kan spendera den varmaste delen av dagen istället. Läsning är en fantastisk utom- och inomhusaktivitet. Boktips: Just Kids av Patti Smith. Jag började läsa den igår och än så länge är den fantastisk.

 

4. Kall dryck

Kall dryck är A och O för att överleva sommaren. Den här cidern verkar vara en del av Systembolagets tillfälliga sortiment och jag älskar den. Känner man sig något mer energisk kan man även göra drinkar. Snyggaste namnet på en alkoholfri drink är nog Safe sex on the beach.

 

5. Musik

Återigen, fly bostaden! Du kommer ändå bara sitta där och bli varm och klibbig och få huvudvärk. Ta en promenad till närmaste skugga istället. Lyssna på Heathers och Stealing Sheep medan du gör det.

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0