Offentlig amning

Äckligt,"för böveln"! Tycker jag som kvinna att det är när mammor ammar offentligt! Det GÅR att gå undan, det GÅR att skyla sig, det Går att visa hänsyn till att alla ej gillar att se just dina "tuttar"och vad du gör med dem!!!!!!! Lika illa som om en icke-mamma att slänga fram brösten offentligt på cafeet, på restaurangen, på bussen osv...utan anledning, utan att amma osv!!!!!!! Det gör man bara inte för då klassas man som "h..ra". Tycker att det vore dags för en lag om var o hur man får amma offentligt, faktiskt! Vi VILL INTE SE era bröst!!!! Och vi ska ej behöva vända bort huvudet för att ni slänger fram era käraste mjölkmaskiner!

- Kommentar på den här krönikan om offentlig amning

 

 

Offentlig amning är en festlig fråga. Argumenten som dyker upp bland folk som är emot det är fantastiskt verklighetsfrånvända. De tillhör främst två kategorier.

 

Jag vill inte få en massa bröst uppslängda i ansiktet!!!!!

Vilka offentliga platser vistas man på då? Jag får andra människors bröst "uppslängda i ansiktet" hela tiden. Jag ser bröst på reklambilder och tidningsomslag. Jag ser bröst på kvinnor med djup urringning. Jag ser bröst på kvinnor i offentliga omklädningsrum. Jag ser bröst i filmer, på tv och i tidningar. Men jag vet inte, bröst hos ammande mödrar kanske inte är nog snygga och sexualiserade.

 

Jaha, ska man få bajsa offentligt också?!!!?!1

Eh, nej, men i likhet med spädbarn så får även vuxna personer äta offentligt.

 

 

Det jag främst undrar om kring motståndare mot offentlig amning är om de inser att alternativet är att lyssna på ett skrikande, hungrigt spädbarn. Hur är det mindre jobbigt än att behöva titta åt ett annat håll?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0