Demons run when a good man goes to war

Spoilers!

 

Senaste Doctor Who-avsnittet (sjunde avsnittet, sjätte säsongen) var... wow. Rorys centurionklädsel är tillbaka. Han är grym i det här avsnittet.  Likaså några tidigare karaktärer av olika rymdarter. Och River Song! River är definitivt en av mina favoritkaraktärer i serien, så jag blir lite glad varje gång hon dyker upp.

 

Hela "vi måste rädda Amy"-grejen är lite tröttsam. Damsel in distress-berättelsen är rätt utsliten vid det här laget. Men jag tänker ha överseende med det, för Amys tal till Melody i början är fantastiskt, Rorys tal till en samling cybermen är fantastiskt och the Doctors generade förvirring över exakt hur barn blir till är fantastisk.

 

Jag fattar inte hur jag ska överleva att inte få veta vad som händer nu förrän om tre månader!

 

 

Oh, are you boys dressing up as Romans now? I thought nobody read my memos!

- River Song



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0