Vad händer?

Jag hoppas verkligen att något saknas i rapporteringen om killen som hade sex med sin sovande flickvän och friades.
 
"Hovrätten menade att mannen i och för sig varit medveten om att kvinnan sov och att hon inte tyckt om anala samlag. Dessutom hade kvinnan befunnit sig i ett hjälplöst tillstånd då hon sov.

Däremot ansåg rätten att det inte gick att bortse ifrån mannens förklaring att han hade "träffat fel" och att det därför inte var visat att det rört sig om ett analt samlag."
 
 
Jag menar, Brottsbalkens paragraf som behandlar våldtäkt tar upp sömn som ett exempel på tillstånd som inte får utnyttjas för att ha sex med någon. Så, tja, att han "träffat fel" (Sofia Zettermark förklarar varför det låter som skitsnack) borde inte spela någon roll, såvida han inte försökte träffa något helt annat än hennes kropp.
 
Hade de någon överenskommelse om att sex medan någon av dem var okej? Varför nämns den i så fall inte? Är en sådan överenskommelse ens juridiskt hållbar, om de nu hade det? Och om de inte hade det, hur kan hovrätten ha friat honom?
 
Det hela låter väldigt konstigt och jag hoppas verkligen att det finns något i hovrättens resonemang som utelämnats i det jag läst än så länge. Det är inte okej att ha sex med sovande människor.


Kommentarer
elsa

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAG VIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIILL DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!!!!!!!!!!

2012-08-22 @ 09:30:04
URL: http://kleinkamel.blogspot.de/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0