Fat acceptance för smala allierade?

Jag brukar inte uppfattas som tjock och har många smalhetsprivilegier. Jag tycker också att det är jätteviktigt med fat acceptance och kroppsacceptans. Jag tycker att det är viktigt att belysa hur smalhetsnormen påverkar även personer som passar inom den, eftersom jag anser att den faktiskt har väldigt negativ påverkan även på oss. Men jag tycker också att det är viktigt att de utrymmena inom fat acceptance-rörelsen som finns för att låta tjocka människor prata om sina erfarenheter inte tas över av smala människor och våra upplevelser istället. Det är olika saker att leva inom och utanför en norm, även om båda upplevelserna kan vara negativa.

 

Jag funderar lite på om det skulle finnas intresse för någon form av utrymme för smala människor, eller människor oavsett kroppsform, att diskutera sina upplevelser av smalhetsnormer och kroppsacceptans, med ett fat acceptance-perspektiv. Jag vet inte exakt hur ett sådant skulle se ut, men vad tror ni? Behövs det? Finns det ett intresse för det?

 

Och för den delen, har ni några tips om bloggar/texter med ett sådant fokus?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0