Irriterande

Fanny skriver om miljöfrågor och tvång och visar en twitterkonversation där någon liknar att förstöra miljön med att förstöra äktenskap genom att låta samkönade par ingå dem.

 

Jag är så otroligt jävla trött på att folk ska använda homosexualitet/bisexualitet/samkönade par som ett exempel i sammanhang där det inte hör hemma. Det är inte smart och edgy att likna icke-heterosexuella läggningar vid miljöförstörelse, mord, sexuella övergrepp eller någon annan av de absurda jämförelser jag har hört. Det är stötande och det är nästan aldrig ett relevant argument. Bara lägg ner det.



Kommentarer
den rabiata orakade flat-feministen fanny

Personen som skrev så tyckte ju inte att homoäktenskap skulle förbjudas, men jämförelsen är ju sjuk i vilket fall. Folk som inte kan göra skillnad på att låta människor göra vad de vill med sina kroppar och liv och på att inte låta människor göra vad de vill med saker som rent materiellt påverkar andra är dumma i huvudet.

2012-05-30 @ 11:54:45
URL: http://arsinoe.se
Alice

Fanny: Nej, men jag blir sur på sådana liknelser även när de är menade att visa att något annat skulle vara lika dåligt som att förbjuda samkönade äktenskap. Det är inte samma sak och jag tycker inte att det är okej att likna äktenskap mellan samtyckande vuxna vid miljöförstöelse för att göra en retorisk poäng.



Jag har suttit och lyssnat på folk som menar att "vadå, mördare känner sig säkert också ledsna över att de inte tillhör normen" och sedan vägrar fatta att det inte är någon rolig debattövning för mig, utan mitt liv och mina rättigheter.

2012-05-30 @ 16:50:06
URL: http://theolddays.blogg.se/
Anna

Word. Men är sådana här liknelser verkligen utbredda i samhället? Har sällan stött på argument av typen homosexuella = miljöförstörelse, vilket ju bara är sjukt.

Svar: Jag vet inte om de är så väldigt utbredda, men jag ser dem ändå så pass ofta att det är irriterande. Oftast för att använda det faktum att homosexualitet är rätt accepterat i Sverige för att vinna poäng till någon annan sak.
Alice

2012-06-19 @ 22:45:32
URL: http://pinkcottoncloud.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0