Prioriteringar

”Och nej, jag rakar mig inte själv på benen till exempel. Tycker jag att det är snyggare med rakade ben? Ja. Orkar jag bry mig om att lägga ner tid och energi på det? Hell to the no!”

-MarySaintMary

 

Ofta framställs det som en självklarhet att människor borde och kommer göra allt som innebär att de ser bättre ut (vanligen betyder snyggare i sammanhanget ”mer konventionellt attraktiva”, men det kan röra sig om personliga preferenser också). Och alltså, så är det ju inte.

 

Det finns gott om saker som jag skulle kunna göra för att se mer konventionellt attraktiv ut. Jag skulle kunna sminka mig, raka bort mitt kroppshår, styla mitt huvudhår, byta klädstil, bära högklackade skor, genomgå en eller flera skönhetsoperationer, banta (på kort sikt i vart fall), skaffa solbränna och en hel del annat. Vissa av dem är saker som jag personligen tycker gör mig snyggare, andra inte. Men eftersom mitt utseende inte är min enda prioritering här i livet så brukar jag inte göra någon av de här sakerna särskilt ofta, och vissa inte alls. För att jag tycker att det är jobbigt, smärtsamt, tidskrävande eller av något annat skäl inte värt att prioritera. Andra personer prioriterar annorlunda och det är varken mer eller mindre rätt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0