Asperger och våldtäkt

En man som våldtog en kvinna med Aspergers syndrom friades i hovrätten. Utifrån vad media har att säga, egentligen bara för att hon har AS och hennes sätt att uttrycka sig kan ha varit svårbegripligt för mannen.

Fanny och Hanna har båda skrivit bra om det här. Jag kanske skriver om det senare, men just nu är jag för arg och rädd och upprörd för att få ur mig något vettigt.


Om jag någonsin vill polisanmäla ett sexuellt övergrepp i framtiden så tänker jag inte berätta att jag har Aspeger. Det känns inte säkert att göra. Det känns som ett juridiskt godkännande av idén att jag inte har samma rätt till min kropp som någon utan en autismspektrumdiagnos.


Kommentarer
Elin Astrid

Ja usch ja, det är ju fruktansvärt! Och jag förstår att det känns extra jävligt för dig som har samma diagnos.

2012-03-27 @ 17:16:01
URL: http://elinastrid.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0