Om upprörande saker

Genom Sofia Zettermark så hittade jag den här recensionen av Normalt? Från vansinnesdåd till vardagspsykoser, skriven av David Eberhard. Han är psykiatriker, vilket är ganska anmärkningsvärt med tanke på att han inte verkar tycka att psykiatrin behandlar riktiga problem.

 

Som föredetta ung flicka med självskadebeteenden blev jag extra upprörd över förslaget om att vad sådana behöver är motgångar och någon att ta hand om. Och jag blir otroligt tacksam över att de personer som ansvarade för min psykiatriska vård vara av en annan, mindre motbjudande, uppfattning.

 

David, kan du inte göra alla de patienter som du föraktar så mycket en stor tjänst och lämna tillbaka din legitimation?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0