En liten kärleksförklaring

Mycket kan sägas om bloggosfären, men om det finns en sak som gör mig otroligt glad så är det när bloggare med stor publik som i vanliga fall inte skriver om politik skriver vettiga inlägg om politik och samhällsfrågor.

 

Det finns ju gott om bloggare som skriver om politik och samhällsfrågor på heltid, vilket väl också är vad jag skulle räkna den här bloggen som, men de flesta som läser dessa bloggar har redan ett engagemang i dessa frågor. Just därför blir jag så glad när vardagsbloggare och modebloggare skriver om frågor som berör framförallt unga kvinnor, eftersom de når ut till så jäkla många unga kvinnor med de texterna. Bästa exempelt är nog UnderbaraClara, som ju skriver sådana inlägg rätt ofta. Vilket jag älskar henne för.

 

Sedan så tycker jag såklart hemskt mycket om de bloggare som har färre läsare men som lägger rejält med krut på att diskutera frågor som jag tycker är viktiga. Internet är en fantastisk plattform för diskussion och det är rätt fascinerande att se hur ett inlägg på en blogg jag läser tar upp ett ämne som sedan sprider sig i min RSS feed med olika bloggares reflektioner på samma ämne och ger olika perspektiv. Jag är så glad att det finns ett sätt att nå ut till andra människor för oss som inte råkar ha privilegiet att få skriva debattartiklar för DN.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0