Dårskap

Enligt den här gamla artikeln i SvD har två tredjedelar av folk i en undersökning visst ljugit om att de läst böcker de i själva verket inte läst. Samma undersökning hävdar tydligen att det är ganska vanligt att ljuga om att man läst På spaning efter den tid som flytt, av Marcel Proust. Och alltså, va? Jag läste den för några år sedan och jag har aldrig stött på någon som läst den. Eller som hävdat att de läst den. Någonsin! Min oförmåga att hitta någon att diskutera Proust med har varit något som jag funnit småirriterande i flera år, så vad fan? Galet.


Kommentarer
den rabiata orakade flat-feministen Fanny

Jag tror att det är ganska vanligt att folk läser typ halva och sedan säger att de läst den.

2011-08-22 @ 16:28:29
URL: http://arsinoe.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0